omat kasvattamani orkideat

omat kasvattamani orkideat
Elämäntapana verkostointi

lauantai 21. heinäkuuta 2012

Resepti menestykseen

Pihapiirissä
Mikähän siinä on, että ihmiset eivät halua itselleen parempia aikoja? Tai ehkä paremminkin, haluaisivat mutta eivät viitsi vaivautua, koska kaikki todellakin vaatii aikaa ja työntekoa. Monet menevät onnensa ohitse, koska eivät pysähdy kuuntelemaan. Sitten tulee se pelko, kun ei tiedä. Silloin monen mielestä on parempi sanoa "ei" kuin ottaa selvää... Juuri eilen uutisten pääotsikko oli se, että nyt on tehty tutkimus siitä mitä suomalaiset pelkäävät eniten! No niin! Nyt sitten kaikki vaan pelkäämään vaikka ei aikaisemmin tullut mieleen, että jotain pitäisi pelätä. Olen huomannut, että se, mitä pelkää, varmasti tulee eteen. Siksi suosittelenkin, että pelko pois ja rohkeasti vain eteenpäin. Jos ei jotain tiedä, niin kysyä kannattaa. Silläkin uhalla, että joutuu naurunalaiseksi. Itse asiassa, usein moni muu olisi halunnut kysyä samaa, muttei ollut uskaltanut. Näin se vain menee.

Tämä pelkojuttu pätee todellakin verkostomarkkinointiin. Tuntuu siltä kuin joka toisella olisi sellainen kokemus, että joku on tyrkyttänyt hänelle ansiomahdollisuuta ilman, että on ottanut selvää, haluaako tämä henkilö sellaista. Juu, totta, jokainen haluaa lisää rahaa mutta kaikki eivät ole kiinnostuneita samoista asioista eikä myöskään siitä, miten sitä rahaa tehdään. Minulla on ollut sellainen onni, että olen löytänyt tähän mennessä nyt kolmannen asian, josta on tullut myös työni, koska olen ollut ja olen edelleen niin innostunut niistä asioista ja tuotteista, joista olen saanut suositella myös muillekin. Eivät kaikki ihmiset ole niistäkään olleet kiinnostuneita mutta niinhän se on vähän joka asiassa. Maailmaan mahtuu kaikenlaista.

Kirjoitan tätä blogia siksi, että toivoisin monen uskaltautuvan kokeilemaan uutta, mukavaa elämäntapaa. Minulle usein sanotaan, että helppo se sinun on kun on sitä ja tätä... Pakko myöntää, että on kyllä helpompi nyt kuin joskus aikaisemmin, mutta tavarat eivät ole minulle se juttu, vaan se, mitä pystyn tarjoamaan muille. Se on minusta todella hienoa. Saan siitä valtavasti energiaa kun huomaan, miten ihmiset uskaltautuvat uusille urille ja lähtevät mukaan tekemään ennen tekemättömiä asioita onnistuen.

Puutarhan hoito on ollut minulle uusi ja ihmeellinen kokemus. Siellä aika vierähtää ja ajatukset loksahtavat kohdalleen. Pionit ovat taas lakastuneet liian nopeasti mutta nyt ovatkin vuorossa sitten liljat ja ruusut!
Ruusut kestävät onneksi kauemmin kukassa!

Kun olet löytänyt oikean verkoston ja oikeat, sinua puhuttelevat tuotteet, lähdet liikkeelle siten, että kirjoitat ylös tavoitteesi ja sidot ne aikaan. Jos et ole tehnyt näin, voin kertoa, että tavoitteitasi ei ole olemassakaan. Jos asioita ei kirjoiteta ylös, tavoitteet jäävät vain haaveiksi. Haaveet eivät saa meitä liikahtamaan kun taas tavoitteet tekevät niin.
Tavoitteista totta

Monta vuotta sitten olin mukana Brian Tracyn koulutuksessa ja siellä teimme tavoitteemme: lyhyen ajan tavoite n. 4 kk, keskipitkä tavoite: 12 kk ja sitten 5 vuoden tavoite. Silloin laitoin 5 vuoden tavoitteeksi: ranchi meren rannalla ja tänä päivänä minulla on sellainen paikka. Siihen meni useampi vuosi, että saatoin edes käydä paikalla mutta nyt onkin jo sellainen tilanne, että uudet tavoitteeni liittyvät paikan kehittämiseen.
Täällä on mukava istuskella ja kirjoittaa...



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti