omat kasvattamani orkideat

omat kasvattamani orkideat
Elämäntapana verkostointi

keskiviikko 30. tammikuuta 2013

Verkostoida vai eikö verkostoida

Mitenköhän pitkään mediassa jaksetaan puhua verkostomarkkinoinnista pyramidina vaikka koko länsimainen hyvinvointi  perustuu ihan samanlaiselle rakenteelle. Verkosto- ja suoramarkkinointi tulee lisääntymään kovaa vauhtia, koska niin moniet ihmiset ovat jäämässä ilman työpaikkoja erilaisista syistä tällä hetkellä. Täytyyhän ihmisten voida ansaita elantonsa tavalla tai toisella. Mieluiten laillisella sellaisella - jota verkostomarkkinointi on. Se, että liian innokkaat, kouluttamattomat uudet verkostoijat tunkevat silmät korvat täyteen ihmisille asioita, joita he eivät halua eivätkä tarvitse on todella ikävää. Niin ei todellakaan pidä tehdä. Se ei ole hyvää verkostomarkkinointia. Tällaista käytöstä ei pitäisi yhdistää vain verkostomarkkinointiin, koska se ei ole miellyttävää missään markkinoinnissa ja sitä tapahtuu kaikkialla, missä tehdään kauppaa.

Myös perinteisen yhtiön rakenne
Kun haluaa menestyä verkostomarkkinoijana, ensimmäinen askel on ottaa selvää, mikä on hyvä ja mikä on huono verkostoyritys. Samoin, kun on hakemassa "tavallista" työpaikkaa. Eroja on paljon. Sen jälkeen tulee tutustua tuotteisiin ja mennä jakelijoiden ja yhtiön järjestämiin koulutuksiin. Kannattaa valita sellaisia tuotteita, joista itse pitää ja voi itse kokeilla, jotta osaa sitten kertoa omia kokemuksiaan. Yleensä kannattaa valita yritys, joka on ollut olemassa vähintään 5 vuotta, koska useimmat verkostoyritykset kaatuvat sitä ennen. Kannattaa miettiä, onko yhtiöllä innovatiivisia tuotteita tai uusien maiden maltillisia avauksia. Usein kokematon verkostoyritys aukaisee liian monta maata kerralla ja se johtaa usein korttitalon hajoamiseen. Parhaiten menestyneet verkostoijat palvelevat muita ja kuuntelevat ensin, eivätkä päätä toisen puolesta tarvitsevatko he ko. tuotteita vai eivät. Kysymys on enemmänkin suosittelusta kuin mistään muusta. Sitten täytyy myös antaa ihmisille aikaa miettiä asiaa. Kyllä useimmat ymmärtävät itse, onko tämä heistä hyödyllinen, mielenkiintoinen, haluttava jne. tai ei. Verkostoijan tehtävä on enemmänkin tiedon jakaminen siten, että vastapuoli saa riittävän käsityksen asiasta. Mitään ei opi jos ei opettele ja harjoittele ensin. Eikä menestystä tule itsestään. Kenellekään. Jos joku väittää, että työtä ei tarvitse tehdä ansioiden hankkimiseen, niin se ei pidä paikkaansa. Maalaisjärjellä yhdistettynä oikeaan tietoon pärjää kyllä. Liian monet ovat valitettavasti liian laiskoja itse ottamaan selvää asioiden oikeasta laidasta. On helpompi heittää roskakoriin koko verkosto. Se on harmillista, koska hyvä verkostoyhtiö tarjoaa pieniä ja suuria ansioita asiallisille ihmisille.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti